Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Tóparti futóparti 2014.

2014. április 07. - RabiMiki

Na, ezt most jól elszartam.

Nem akartam gyorsan futni. Hat nappal életem első ultra távja előtt csak egy laza kocogást szerettem volna. Az volt a terv, hogy csak úgy érzésre futok majd, szépen kényelmesen, nem is foglalkozva a tempómmal. Pedig kellett volna.

Szépen indultam. Hamar összeállt egy kisebb csoport, akikkel együtt faltuk a kilométereket. Szépen hoztam a tervet, tehát nem néztem az órámra. Egyszer sem - egészen a nyolcadik kilométerig. Ekkor történt, hogy az egyik előttem futó srác ránézett a sajátjára és valami olyasmit mondott, hogy "eddig oké, meglesz a kettő-nulla-öt"! Hogy mennyi??? Ez tizenöt perc javulás volna az őszi időmhöz képest, amit kereken 5:00-val futottam. Ránéztem az órámra, és komolyan megilyedtem. 160bpm körüli pulzus, 4:38 átlagtempó. Bakker, ezt megszívtam! Végem van.

Az van, hogy az utóbbi idők gyors futásai nagyon kitolták a komfortzónámat. Érzésre egész kényelmesen tudok futni 4:30 környékén, és nem igazán érzem már megterhelőnek a magas intenzitást sem, mondjuk olyan 165bpm-ig. Csak sajnos még nem 28 kilométeren.

Nagyon megíjedtem, mivel biztos voltam benne, hogy ezt nem fogom így bírni. Elkövettem minden futó hibák legostobábbikát: elfutottam az elejét. Valahol 4:50 körül kellett volna ketyegnem, és jóval alacsonyabb pulzuson. Sok volt a tempó, de mégtöbb a pulzus, ezt (hétfő délelőttig) nem is tudtam hová rakni. Nyolc kilométernyi futástól nem kellene ilyen magasan lennie, ezen a tempón.

Fúrcsa módon, valahogy mégsem tudtam visszavenni. Nyomtam tovább, és végig azon paráztam, hogy mikor fogok szétesni. Meglepett, hogy a szétesés végül elmaradt, bár volt egy mélypontom úgy a 22. kilométer környékén. Itt száguldott el mellettem a hosszútáv blog teljes állománya.

Valahol az utolsó 2000m-en tértem magamhoz, a végén még egy egész komoly sprintet is sikerül levágnom. Majdnem elsodortam az éremadagoló lánykákat.

8J2A2582.jpgFék, fék, féééék! (fotó: Péter Álmos)

Pocsékul voltam egész este. Arra próbáltam rájönni, hogy vajon mi a francért volt ezen a tempón ennyire magas a pulzusom. Végülis betudtam az elfutásnak, bár kicsit még így is sántított a sztori. Aztán mikor ma délelőtt majdnem a saját ölembe hánytam a kocsimban, meglett a megfejtés, összeállt a kép. Gyomorrontás. Az a kib... fagyasztott pizza szombaton! Pedig a felét kidobtam.

Ha úgy nézzük jól sikerült, hiszen négyessel kezdődik a tempó, és most csak ennyi volt a cél. Sőt, az is kiderűlt, hogy simán tudom tartani a 160bpm pulzust két órán túl is, aminek szintén örülök. Csak az a baj, hogy ennek a két dolognak nem egyszerre kellett volna teljesülnie. :)

Azóta házipálinka + Normaflore kombóval kúrálgatom magam, és már kezdek jobban lenni.

Májusban pedig újrafutom ezt a rohadék kört. Szépen, okosan, odafigyelve. Egészségesen.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr555979518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2014.04.07. 23:17:36

Kellemetlen történet, de azért nem olyan rossz idő ez! :) Jobbulást!

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.04.08. 05:50:26

@Lemúr Miki: köszi! Teljesen jó az idő, csak nem így akartam összehozni. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.04.08. 07:22:21

@RabiMiki: meglepett, amikor elmentünk melletted, annyira, hogy ezért nem is hittem el, hogy te vagy az. :)

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.04.08. 07:31:06

@rrroka: Majd az őszit nyomjuk együtt, ha van kedvetek. Illetve, ahogy már a FB-on mondtam, ha van kedved a Vértesben csavarogni, akkor találhatunk egy hétvégét. Most egy darabig nem utazom.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.04.08. 09:56:46

@RabiMiki: köszi! elvileg megy a feleségem nordic-walking csapata valamikor májusban Csákvárra, akkor mutathatnál valami jó terepet. :)

rezirap 2014.04.09. 10:56:49

Az eleje elfutása tipikus volt nálam is a versenyeken, tanulni kell ezt is, legközelebb jobban fogod figyelni. Jó idő azért ez is gratula!
Fagyasztott pizza, gyááá, olyan még van? :-)
Mihamarabbi stabilizálódást!!!

lalitta 2014.04.10. 07:06:08

Egy ilyen kezdés a MB-en halálos. Nagyon ésszel menj, főleg Kékesig! Ez baromi nehéz lesz, mert sokan megtolják az elejét, mert az a fasza csávó, aki felér 2ó alatt. Pedigdehogy.
Ha azt érzed, hogy értelmetlenül tötyögsz és nem haladsz, akkor pont jó a tempód - ezt mantrázd. Kékes után meg szépen levadászod a hegymenőket, a Múzslán meg száguldasz, oszt kész is a 6:30...

rezirap 2014.04.11. 10:08:49

@lalitta: Az MB-n lesz neki kontroll az elején, erről majd én gondoskodok, a megfelelő helyen és időben... ;-)))
süti beállítások módosítása