Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Balaton-felvidék (27,5k)

2014. december 22. - RabiMiki

Valamikor tavasszal rajzoltam ezt az útvonalat, de sosem volt rá időm igazán. Utazási idővel együtt közel nyolc órát számoltam rá, ami nem túl gyakran fér bele a hétköznapjaimba. Kivéve persze, ha anyosómék jönnek látogatóba. Ilyenkor jobban szeretek valahol máshol lenni, határozottan jót tesz a vérnyomásomnak. Így aztán vasárnap reggel legurultam Badacsonyba, a hajóállomás melletti kikötőbe.

Négy csúcsot érintettem: Badacsony, Gulács, Tóti-hegy, Örsi-hegy. Kemény volt. Nagyon meredek, sáros, laza emelkedők, amik felfelé és lefelé is csak lassan járhatók. Meglátogattam a megújult Kisfaludy kilátót a Badacsony tetején, miután felszenvedtem magam a Bújdosók Lépcsőjén.

badacsony01.jpg

badacsony02.jpg

A Gulács laza kövekkel teleszórt csúcsáról nincs igazán jó kilátás, még az oldaláról kaptam le a Badacsonyt. Érdekes, hogy itt már egyáltalán nem találkoztam kirándulókkal, míg az előző hegyen még sok kisebb csapattal futottam össze.

badacsony03.jpg

A Tóti-hegy csúcsa bezzeg csupasz, így szép körpanorámát ad. Talán az előtte lévő emelkedő volt az útvonal legkeményebb mászása. Kattingattam egy kicsit, nyomtam egy kötelező önarcképet a szakáltalanított fejemről, és már döcögtem is lefelé.

badacsony04.jpg

badacsony06.jpg

badacsony05.jpg

Valahol a csúcs után lemerült a HRM jeladóm. Hihetetlen, hogy alig több mint egy hónapot bír benne egy elem. Innentől kellemes hullámvasút Ábrahámhegy irányába. Még egy kb. 200 méterenként kitáblázott Nordic Walking útvonalon is jártam.

badacsony07.jpg

Az útvonal végig járható volt, egyetlen kis területen kellett csak kerülnöm a Tóti-hegy után a Z- ösvényen. Nem tudom, hogy a jég vagy a helyiek döntöttek-e ki annyi fiatal fát, ami már elzárta az utat. 

Kemény útvonal ez, tele meredek hegyoldalakkal, technikás ösvényekkel. Mindenképp vissza kell még jönnöm! :) Van egy 47 kilométeres változatom is, ami érint még három csúcsot Szigliget környékén, illetve áthalad a Szent György-hegyen. Szép kihívás tavaszra.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr407003703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.12.22. 12:44:43

Szép pálya! Most megyünk majd errefele a nordicwalking csapattal, remálem hó is lesz... :)
Lesz májusban egy terepfutóverseny is itt, megmérkőzünk a félmaratonon? :)
www.facebook.com/events/529143180553729/?fref=ts

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.12.22. 18:03:24

@rrroka: Bejelöltem a FB-on. :) Ha épp nem leszek külföldön, megyek!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.12.22. 18:22:06

@RabiMiki: akkor már indítom is a Rocky zenés felkészülésemet! :D

tripholium 2014.12.26. 22:50:51

Hazabeszélek, de ki ne hagyd a Csobánc hegyet! Onnan is szép ám a kilátás.
süti beállítások módosítása