Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

71. Tatai tó-futás (14k)

2013. szeptember 15. - RabiMiki

Szeretem a tatai Öreg-tavat körbefuni. Pont 7000m a körülötte vezető út, aminek kb. a fele aszfalt, a másik fele erősen döngölt földút. Szint az gyakorlatilag nincs benne, épp ezért járok ide gyakran. Imádom a hegyeket, de néha jó síkon futni.

DSC_2618.jpgSárkányhajósok a tavon

Szóval egy szó mint száz, nem sokat vacakolta, mikor észrevettem, hogy szerveződik erre a körre egy futóverseny. Annak már nem annyira örültem, hogy a leghosszabb táv sem több mint 14k (két kör). Mivel ezt nem igen érdemes verseny körülmények között alacsony pulzuson futni, így jól belerondított a pulzuskontrollos maratoni felkészülésembe. Másrészt, mivel vasárnap volt, így kinyírta a hosszú futás lehetőségét is. De sebaj! Azért jó amatőr koca kocogónak lenni, mivel nem kell az edzésterveket annyira szigorúan vennem! Főleg úgy, hogy nekem igazából nincs is edzéstervem. :)

Három táv volt, 2k gyerekeknek, 10 éves korig, valamint 7k és 14k. Én értelemszerűen ez utóbbira neveztem, jópár kollégámmal közösen, akikkel még csapatpólót is készíttettünk az alkalomra. Csak helyszíni nevezés volt, nagyon olcsón (500Ft) és nagyon gyors ügymenettel.

DSC_2590.jpgA nevezésnél nem volt tömeg

Tízkor rajtolt el az egykörösök mezőnye, rá öt percre a gyerekek, köztük a fiammal, majd tizenegykor jöttünk mi.

DSC_2594.jpgEgykörösök rajtja

DSC_2605.jpgMatyi a cél előtt

Igyekeztem viszonylag a mezőny elejéről rajtolni (nem volt tempónkénti bontás), hogy jó idővel kezdhessem már az első kilométeremet is. Bár ez részben sikerült is, de mégis beragadtam egy lassú csapat mögé. Velem nem toltok ki, csigák! Kivágódtam a fűre, és úgy állva hagytam az egész csapatot, hogy csak na! Lett is 4:20 alatti az első ötszázam. :) Innentől minden szépen ment, mondhatni terv szerint, 4:35 körüli tempóval, 165 fölé csak ritkán emelkedő pulzussal.

Szépen kiértem a forgalomból, szinte teljesen egyedül futottam végig a két kört. Leszámítva első sprintemet, jó, ha tíz embert befogtam, engem viszont nem előzött meg senki, egészen a 13. kilométerig. Akkor hírtelen elfutott mellettem három srác, majd beálltak elém. Ha! Majd a végén lenyomlak titeket! - gondoltam. Nem jött be. Bennük is maradt még némi szufla az utolsó fél kilométerre. :(

DSC_2613.jpgForefoot striking a gyakorlatban, három pixelen bemutatva, általam :)

Körönként egy frissítőállomás volt, csak vízzel. Nem éltem vele.

Kár, hogy nincs három körös táv! Vagy négy.

14,05km - 80m+ - 1:04:22 - 4:35 - 162bpm - LINK

Helyezés: absz.: 23/108 koroszt.: 11/30

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr775515371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása