Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Kell az óra?

2013. október 04. - RabiMiki

Igen. Úgy gondolom, hogy a tudatos futásnak a pulzusmérés része kell hogy legyen. Bár ez a funkció sokkal kevésbé látványos, mint mondjuk a GPS alapú útvonal rögzítés, mégis ezt gondolom egy sportóra legfontosabb feladatának. Minden más másodlagos, és csak a pénztárcádtól függ.

orak.jpgGARMIN Forerunner 910xt, Nike+ Sportwatch, Nike+ Sportband

Sajnos rám is igaz, hogy valahol legbelül a megtett távot (napi, heti, havi) és a tempót érzem igazán fontos mérőszámnak, de ez hülyeség. Különösen az, ha csak egy edzésről van szó. A tudatos felem persze tudja, hogy ezek csak eredményei a megfelelő pulzustartományban végzett kitartó edzésnek, és nem céljai. Könnyű velük mérni, hogy épp hogy állok, de egy átlagos esti edzőkörön teljesen felesleges velük foglalkozni.

Szóval, az én meglátásom szerint, ha hatékonyan és biztonságosan akarsz edzeni, akkor a pulzusmérés elengedhetetlen.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr835551086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MárkA 2013.10.07. 09:17:34

Ez egy igen érdekes téma és tudom, hogy nem vagy fiziológus, de dumálnék róla, ha van időd ilyesmire.
Én lazább pár év után kezdtem keményíteni, közben bejött ez a "trend", vettem is egy nem alja órát. Az elején tanulságos volt, mára nem ad többet, mint amit érzek. Nade miért?
Polar RS300X a modell konkrétan, ez csak azért fontos, merthogy tud OwnIndexet. Aminek a beállítása sose fut le teljesen a leírthoz képest és olyan alacsony értéket ad, aminél halálra unom magam.
Ugyanez az érzésem, ha tartom magam a megadott állóképességi számokhoz, azt annyira állom, hogy jóformán napokig menne. Effektíve akkor tudom jólesően produkálni, ha már erősen fáradt vagyok, mert előtte 3 órát megtoltam rendesen.
Ezen az se nagyon variál, hogy milyen metódus szerint számolok, bár a Karvonen kicsit közelebb van az érzetemhez, mint a sima pulzus %.
Hogy biztonságos-e az edzés ettől? A tüdőkiköpés, fáradtság elég jó jelző pulzus nélkül is :-)
Egy haszna van: korrekt adataim vannak a különböző edzések terhelésének egymáshoz viszonyítására.
Szóval hogy is futsz te? Képes vagy mondjuk 130-140 ütéssel körbetotyogni a Velencei-tavat? nem érzed, hogy sose ér véget? :-)
Lehet, hogy el kéne mennem valami generál vizsgálatra...

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2013.10.07. 09:49:50

@MárkA: Bárki képes 130-140 ütés között maradva körbeérni, a kérdés az idő. :) Én ennyire hosszút nem szoktam ennyire lent futni, az tényleg kicsit unalmas lenne. De mondjuk még a nagy melegben toltam egy 30k-t 5:15-ös tempóval, 148-on. Itt a tempót igyekeztem tartani, kíváncsiság képp (ezt lenne a céltempóm a tavaszi maratonra):
connect.garmin.com/activity/364726145
A rövidebb (14-15k) köreimen viszont igyekszem 140 alatt maradni, ez most kicsivel 5:10 alatti tempót ad, enyhe emelkedőkkel tűzdelt köreimen. A legutóbbi ilyen köröm:
connect.garmin.com/activity/385158905

Számomra két területen mutatkozik meg az alacsony pulzusos futás előnye:
1.: Sokat tudok futni, és mégsem vagyok fáradt. Múlt hónapban két hetem is 80km felett volt, tavaly voltak ennél gyengébb hónapjaim.
2.: Rengeteget gyorsultam. Tavaly ilyentájt a kétórás félmaraton volt az álmom.