Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Ezer, ötször

2013. november 06. - RabiMiki

Korábban már írtam, hogy beszúrnék pár gyorsító edzést a Balaton Maraton elé. Valszeg kicsit késő már, illetve a kitűzőtt célhoz (3:30:00) talán nem is kell, de mindenképp ki akartam próbálni valami újat. Jó dolog nyugisan futni, de néha azért el ki kell engedni a féket, és tolni neki, ami kifér a csövön. Ezt eddig úgy csináltam, hogy a hét legrövidebb futását kicsit megnyomtam. Van egy unalomig ismert 8,3km-es köröm a városban, fele lejt, fele emelkedik. Leginkább ezt szoktam gyorsan futni, 4:25-ös tempó a PR. Persze ez a körben lévő szint miatt nehezen értelmezhető. Természetesen az emelkedő lassít, az enyhe lejtőkön viszont nagyon gyors vagyok (oké, ez relatív... szóval magamhoz képest).

Mára valami mást találtam ki. Csákváron van egy Esterházy kastély, annak a parkjában pedig egy 520m hosszú kör. Ezt a kört terveztem gyorsan lefutni, ötször, duplán, tehát kb. 1km-es szakaszokban. Sajnos ebben a kicsike távban is van némi szint, és három derékszögű kanyar, de ennél jobb alternatíva nincs a közelben.

Valamivel több mint negyed órát futottam előtte, bemelegítés képpen. Lejtővel kezdődött az út, majd a végére emelkedőre váltott, így szépen fokozatosan fel tudtam tornázni a pulzusom kb. 150bpm-ig. Két perc pihi, helyben toporgás, aztán tűz! Minden dupla kör után adtam magamnak két újabb perc pihenőt. Az ötödik ciklus végén pedig szép nyugisan hazafutottam. Sajnos a hazaút, a legvégétől eltekintve, végig emelkedik.

interval2.jpg

A tervet egészen szépen sikerült tartanom, bár a derékszögű kanyarok mindig nagyon lelassítottak. Talán ezért, talán csak mert nem toltam eléggé, de a gyors szakaszokon egy hangyányit lassabb voltam, mint ahogy terveztem. Az utolsó ciklustól eltekintve viszont, ahol egy elém kanyarodó autót kellett kicseleznem, minden alkalommal egy kicsit gyorsabb lettem.

interval1.jpg

Érzésre is az első volt a legpusztítóbb szakasz, akkor nem hittem volna, hogy túl tudok élni további négyet. A harmadikat viszont már élveztem, mint ahogy az után következő további kéttőt is. Talán nem véletlen, hogy az utolsó három "tevepúp" meglehetősen hasonló értékek közelében mozog a HR görbén. A pihenőidők alatt minden alkalommal kb. 55 ütést esett vissza a szívritmusom, nagyjából 110bpm-re. A harmadik ciklus után összeakadtam és dumáltam egy ismerőssel, ott egy kicsit magasabb maradt.

Kütyü: Nem készítettem edzéstervet a Garmin Connect-en, mivel nem ismertem az egyes szakaszok pontos hosszát, és az éles kanyarok miatt a GPS pontosságában sem bíztam igazán. Egyszerűen csak úgy állítottam be az órám, hogy jó nagy számokkal jelenjen meg a kör idő (Lap Time), alatta kisebbel a kör átlag tempója (Lap Pace) és az aktuális pulzusérték (HR Rate). Utóbbit csak a bemelegítő és a levezető szakaszokon figyeltem. Mikor egy futós szakasz végére értem, nyomtam egy új kört (LAP gomb), kivártam a két percet, majd újabb nyomás, aztán nyomás! A gyors ciklusokban csak a tempót figyeltem.

Kicsit tornaóra jellege volt a dolognak, de tetszett. Bár a helyszín nem a legideálisabb, de mostantól igyekszem majd ilyet is futni hébe-hóba.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr875618489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.