Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Felnyaltam az aszfaltot

2013. november 12. - RabiMiki

Hatlmasat sikerült taknyolnom az esti futásomkor. Meglehetősen sok helyről folyt belőlem a vér mire hazaértem. Eléggé fájok, főleg a bal térdem, de remélem, hogy csak horzsolások, és nem kell kihagynom a hétvégi Balaton Maratont.

Pedig egész jól ment ma a futás, és az idő is remek volt...

11,32km - 73m+ - 57:24 - 5:03 - 136bpm

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr975629696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2013.11.13. 11:04:48

Szia, nézegettem a Garmin Connecten a futásaidat és sok futásodnál látok cadence grafikont, gondolom ilyenkor használsz footpod-ot, ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Én Garmin Forerunner 310xt-vel futok, aminek a gps-es méréseivel nagyjából meg vagyok elégedve amikor viszonylag nyílt terepen (Margitsziget, HHH) mozgok. Heti egyszer csinálok sprintelős intervallos edzéseket egy 400 m-es pályán, itt viszont sajnos viszonylag erősebben félreméri az óra a megtett távolságot, 8 000m-re olyan 8 600m-t mér. A Forerunnert megelőzően Adidas Micoach Pacerrel edzettem, amiben nincsen gps hanem footpod segítségével mérte a megtett távot és ebből adódóan számolt sebességet, lépéshosszt, elég pontosra be lehetett kalibrálni. Azon gondolkozom, hogy beruháznék egy garminos footpodba, hátha így a 400-as pályán a gps-t kikapcsolva megbízhatóbb értékeket kapnék.
A kérdésem az lenne, hogy a tapasztalataid szerint mennyire mér pontosan a footpod, mennyire pontosan kalibrálható? Úgy látom, hogy terepre nem viszed magaddal, inkább csak a "futás" futásaidra használod, ilyenkor mire használod, csak a cadence grafikon csekkolása miatt, vagy van más hasznos szerepe is?
Azon is gondolkoztam, hogy amikor utcai futóversenyek vannak, olyankor a magasabb házak miatt szintén félre szokott mérni a gps, arról tudsz valamit, hogy footpod használata ezeket a félreméréseket tudja-e korrigálni valamennyire, vagy pedig ez úgy működik, hogy a megtett távolságot az óra vagy csak a gps-ből méri, vagy pedig ezt ki kell kapcsolni és akkor a footpodból veszi?
Bocs a sok kérdésért, és előre is köszi a segítséged.

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2013.11.13. 16:05:04

@Kilfish: Szia!
Még soha nem használtam a footpodot távolság/sebesség mérésre, nincs is kalibrálva. Csakis a lépésszám miatt használom.
A 910xt (és szerintem a te órás is) két esetben mér a footpoddal:
-ha a GPS ki van kapcsolva
-ha megszakad GPS vétel (pl. alagút)
Ha van GPS jel, de "béna", akkor marad a GPS adatokon. Én pl. Bécsben rögzítettem egy egész érdekes útvonalat. :)

De ha kimondottan csak pályára kellene, akkor nehogy vegyél! Kapcsold ki a GPS-t, körönként nyomogasd a LAP gombot, aztán feltöltés után állítsd be a megtett távot a LAP számok alapján.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2013.11.13. 21:27:27

Köszi a kimerítő választ! Footpodon azért vaciláltam, mert főleg úgy, hogy futópadon sosem futok, elég borsosnak éreztem az árát, úgyhogy valószínűleg akkor nem is fogok venni, jó lesz nekem ez a körönkénti lap gomb nyomogatás.

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2013.11.14. 08:18:05

@Kilfish: Ha mégis úgy döntesz, hogy veszel egyet, akkor vedd a Decathlonosat. Nekem is az van. Pont ugyan az, mint a GARMIN, csak más rajta a felirat, és jóval olcsóbb.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2013.11.14. 09:17:41

@RabiMiki: köszi az ötletet, ennyit lehet hogy meg fog érni nekem a cadence grafikon:)