Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Az új GARMIN Speed & Cadance szenzorok

2014. augusztus 20. - RabiMiki

Pár hete "felszerszámoztam" a bringám. A GPS pontatlanságának kiküszöbölésére vettem egy sebesség szenzort - a GARMIN új mágnes nélküli megoldását. A szenzor bármelyik kerékagy köré rögzíthető (praktikusabb a kisebb átmérőjűre) egy puha gumi pántlikával. A forgás frekvenciáját a benne lévő gyorsulásérzékelővel méri. Természetesen a pontos méréshez az órán be kell állítani a kerék kerületét, bár elvileg automatikus kalibációra is lenne mód a fenix2 órámmal. Bevallom, ezt nem próbáltam.

Használata esetén a szenzorból származó sebesség és távolság jel felülírja a GPS vevő által mértet, így utóbbit csak az útvonal csiganyomának mentésére használja az óra.

gsc01.jpg

Ahogyan a futásnál is nagyon fontos a helyes lépésszám, úgy bringázáskor is legalább annyira az a megfelelően magas csapásszám (értsd: pedálfordulat). Mivel ez nekem érzésre sosem ment, így a sebesség szenzorral együtt gyorsan vettem egy ilyen szenzort is. A működés és a rögzítés elve itt is teljesen hasonló - szerencsére már ide sem kell mágnes.

gsc02.jpg

A fel- és leszerelésük csak egy pillanat műve, így pl. a pedálfordulat-mérőt horhatjuk akár spinning edzésre is, ha épp erre támadna gusztusunk. Mondjuk én biztosan elveszíteném már az első alkalommal.

Mindkét szenzor ANT+ protokollt használ, és minden probléma nélkül kapcsolódtak az órámhoz. Elég sokat tekertem már őket, és még soha nem tapasztaltam jelvesztést. A pontosságukat persze nem tudom megítélni, de az biztos, hogy konzekvensen ugyan oda esnek az egész kilométerek, és a csapászámom is reálisnak tűnik.

gsc05.jpg

A fenti kép egy könnyed ötven kilóméteres tekerést mutat a Strava oldalamról. Természetesen a fordulatszám görbe szakadásai a gurult szakaszok. Igen, tudom, hogy lefelé is szabad tekerni, de az én szintemen, ráadásul kompakt hajtóművel (50/11 a leggyorsabb áttételem) tök értelmetlen.

Hogy őszinte legyek, a sebesség szenzor nélkül is tudnék teljes életet élni. Országúton nem hiszem, hogy jelentős eltérést tudna produkálni a GPS-által mért távolsághoz képest. Felénk nincsenek alagutak. Más lenne persze a helyzet, ha terepen tekernék. A sok kis forduló, az erdős részek, a szűk völgyek nem barátai a GPS csippeknek. Ilyenkor tényleg lehet értelme egy ilyen kütyünek.

A pedálfordulatszám szenzor viszont nagyon hasznosnak bizonyúlt. Mostanában ez az egyetlen érték, amire igazán figyelek tekerés közben. Rájöttem, hogy eddig túl lassan, és túl erősn tekertem. Mióta igyekszem a lábankénti csapásszámot 80 környékén vagy inkább kicsivel felette tartani, sokkal könnyebben mennek az emelkedők, sőt, még gyorsultam is. Ami egyébként vicces, hiszen mióta odafigyelek, szinte alig használom az igazán gyors áttételeket. Messze még a nap, amikor majd kinövöm a kompakt áttételt. :)

Több sportóra csak a kombinált (sebesség és pedálfordulat egyetlen egységben) szenzorokkal kompatibilis, mivel sokáig ez volt a praktikus/modern megoldás. Fontos, hogy a kombinált szenzornak más a profilja, mint a fenti két szenzornak, így nem biztos, hogy működnek majd az óráddal. Ha ilyet szeretnél, két dolgot kell leellenőrizned. (1) Fontos, hogy az órád ANT+ kompatibilis legyen. (2) A menüben külön szenzorként kell tudd aktiválni deaktiválni a sebesség és a fordulatszém szenzorokat. Ha csak olyat látsz, hogy Speed/Cadance, így egyben, akkor sajnos felejtős a dolog.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr366621805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása