Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Tempó

2014. szeptember 19. - RabiMiki

Szeretem azt mondani és hinni, hogy csak azért futok, mert futni jó. Ebből kiindulva azonban néha nehezen tudok kellő motivációt meríteni, hiszen pontosan tudom, hogy ez nem kimondottan igaz minden alaklomra. Néha nem jó. Néha fáj. Máskor pedig csak jobb lenne a kanapén maradni. Olyan sok érdekes videó van a YouTube-on, amit még nem láttam!

Ilyenkor segíthetnek a célok. Valami, amit el akarok érni. Valami, amire most még nem vagyok képes, de hiszem, hogy képes lehetek rá, ha keményen megdolgozok érte. A hangsúly a keményen van. A puha cél nem cél. Azért nem mennék ki az esőbe futni.

dilbert01.JPG

Ha viszont tudom, hogy a cél eléréséért sokat kell küzdenem és nagyon el akarom érni, akkor igen. Erre az évre ez volt a VérKör, amit augusztus végén kipipáltam. Nagyon örülök neki, nehéz menet volt, de lassan elmúlik a katarzis hatása, a pihenő időszakomnak is vége, menni kell tovább.

Mivel a távon most legalább egy évig nem szeretnék változtatni, sőt, inkább egy kicsit visszavennék, így a tempó felé fordultam. Gyorsulni szeretnék, elsősorban rövidebb távokon. Jelenleg tudok 45 percen épp hogy belüli 10k-t és 20:42-es 5k-t futni. Ez utóbbit szeretném első körben betenni húsz alá, aztán majd meglátjuk. Négy perc alatti ezrek ötször egymás után. Tudom persze, hogy ez nem valami húúúdenagy idő, de a mindössze két és fél éves futó múltammal szerintem ez a realitás.

Nyilván változtatnom kell az eddigi edzéseimen, hiszen azok bár talán jó alapot szolgáltatnak a gyorsuláshoz, önmagukban nem elegendőek. Remek dolog, hogy kiválóan tudok hosszú órákon át kocogni 120-as pulzuson, de nem sokat segít a négyperces ezrek elérésében. Ki kell lépnem a komfortzónámból minden szempontból. Nem is fizikailag lesz ez nehéz, hanem mentálisan. A hosszú futásokhoz csak kitartás kell, és azt hiszem ez megvan bennem. A sebességhez viszont ésszel kell futni. Okosan felépíteni az edzéseket, értelmezni az eredményeket, és azok alapján haladni tovább.

strava03.JPG

Kicsit utánaolvasva a dolognak úgy döntöttem, hogy két gyorsító edzést is beiktatok a heti rutinomba. Keddenként szeretnék résztávozni, az első normálisabb próbálkozásomat fent láthatod - hétszer 400m 3:52min/km tempóval és a végén pár rövid sprint. Kicsit problémássá teszi a dolgot, hogy Csákváron nincs sík és egyenes utca, így ezért az edzésért utaznom kell. Másrészt csütörtökönként lenne egy tempó futásom, amire a szokásos csákvári 8k-s körömet használnám. Ha már nagyon megy, akkor majd ugrok tízre. Itt a cél elsősorban a magasabb pulzustartomány bejáratása. A sok kanyar, az autók és az emelkedők miatt ezen a körön sosem lesz túl acélos a tempóm. Bár a neve mást sugall, ez az edzés elsősorban az intenzitásról kell hogy szóljon. A többi futásom marad a régi, bevált, lassú lötyögés.

Hát ez az új cél és ez az új terv. Meglátjuk, hova jutok velük. Ja, igen... A SMART-ból az utolsó betűt hajlamos vagyok elfelejteni. A határidő 2015. március 31.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr616710937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.