Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Led Lenser H7.2

2013. december 09. - RabiMiki

Hétköznap már csak sötétben tudok futni, amivel elméletben nincs is sok bajom. Ilyen a tél. Hébe-hóba ugyan el akar valaki gázolni, de mégis akkor vagyok a leginkább veszélyben, ha teljesen kihalt szakaszon futok. Eddig kétszer sérültem le így ebben a téli szenzonban. Egyszer könnyebben, egyszer komolyabban. Az van, hogy Csákváron nagyon rosszak az utak, a közvilágítás pedig elég gyenge, és enyhén szólva is foghíjjas. Természetesen fejlámpában futok, de amint az előbb említett fájdalmas leckékből megtanultam, nem elég erősben. De ennek most vége.

lamp02.jpgHa nem világítanak, egyformán sötétek

Sok éve vettem túrázáshoz egy Petzl Tikka XP fejlámpát, jó drágán (14e). Tette a dolgát, sokat használtam esti túrákon, de futáshoz túl nagynak éreztem, és nem is igen tudtam kellően lefelé billenteni a fejét, hogy oda világítson, ahová kell. Így aztán nyáron vettem egy akciós Led Lenser JOGGLED lámpát, ami kicsi, könnyű és sokkal jobban le lehet hajtani a világító részét. Olcsó volt (4e), de gyakorlatilag semennyire nem világít. Inkább csak a láthatóságot, mintsem a látást segíti. A második balesetem után, mivel futni úgysem tudtam, körbenéztem a neten. Így lett a harmadik fejlámpám a Led Lenser H7.2. Nagyobb mint a többi, ráadásul hátul van az elemtartója, amit mindig nagyon kényelmetlennek gondoltam, de cserébe világít, mint a barom. És persze jó drága (21e) is.

lamp01.jpgMég most sem látszik igazán nagy különbség

Négy darab AAA elemmel működik (jár hozzá), és meglepően kényelmes. A különálló elemtrató sem nyomja a fejem, még sapka nélkül sem. A pánt teljesen levehető és kimosható. A fej kellően lefelé dönthető. A fényerő a két fő fokozaton belül egy tekerentyűvel pontosan szabályozható. A fénysugár fokozatmentesen fókuszálható. Tud villogni is, széles tartományban állítható frekvenciával. Egyszerűen zseniális. Na jó, a kézikönyve (egy szál lap) pocsék és hibás.

lamp03.jpgA piros izé állítja a fényerőt, de sajnos nem világít hátrafelé

lamp04.jpgA szürke gyűrűvel lehet fókuszálni a sugarat

Fiam segítségével (és természetesen tudamányos alapossággal) összehasonlítottam a három fejlámpám fényerejét. Íme:

lamp07.jpgLed Lenser JOGGLED

lamp06.jpgPetzl Tikka XP

lamp05.jpgLed Lenser H7.2

A Joggled nem fókuszálható, és nem állítható a fényereje sem. A Tikka XP és a H7.2 pedig a legszélesebb és legfényesebb állásba (de még nem a boost módba) voltak kapcsolva. Mindegyikben új elem volt. 1xAAA, 3xAAA, 4xAAA a fenti sorrendben. A három kép teljesen azonos expozíciós értékekkel készült. A fekete árnyék a fényképezőgépem.

A H7.2 fényereje elvileg 300 lumen, és láthatóan erősebb, mint a szintén szuper erős Led Lenser P7 zseblámpám. Olyan vele futni, mintha a Halálcsillag lenne a fejem helyén. Szinte látom, ahogy a kóbor kutyák és macskák elporladnak a sugarától... Erősebb mint a déli napsütés, mivel ilyenkor is tisztán és erősen kirajzolódik a fényköre. Értelmetlenül erős már a legszélesebb fénysugár esetén is, ha pedig szűkebbre fókuszálom, akkor talán még az aszfalt is megolvad előttem.

Ha eddig fogalmad sem volt, hogy mit kérj Karácsonyra- kérdd ezt! És soha többé nem fogsz sötétben futni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr325683572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MárkA 2013.12.09. 22:12:04

És az mekkora szívdobbanás, mikor az ösvény mellett legelésző szarvas szemébe világítasz!

H7.2R 2014.01.23. 10:38:51

Én most ruházok be egy H7.2R-re, annak világít a hátsó tekerő gombja, pontosabban villog. Biztos nem állítható, hátul a fény állítót, ha benyomod, nem csinál semmit? PL azt sem tudják sokan, hogy ha lenyomva tartod a bekapcsoló gombot az elején(kikapcsolt állapotban persze),kb 4ms-ig akkor, aktiváltad a bekapcsolás elleni védelmet, pl ha egy táska aljába rakod be a lámpát, és elindulsz egész napra túrázni, futni bringázni, mászni, este meg vennéd elő, akkor ne egy lemerült lámpát szedj elő, hanem újabb Kb 4 ms lenyomva tartás után , újra aktiváltad, és már használhatod is.(persze ez a H7.2R-re vonatkozik, de szerintem kb ugyan az az elektronika van benne, ez csak feltételezés, de egy próbát megér, mivel egyébként leírásban sehol nincs benne, az enyémben sem, egyszerűen a Black daimond storm-ból kiindúlva próbáltam ki, és bejött) Egyébként én egy H14-et váltottam le erre, mert a kábelnél megtört 2-3év alatt, és kikapcsolt folyamatosan, de az 5 év gari, az 5év :). Viszont mondtam annak, akitől vettem, hogy adjon másik félét, mert nem akarom, hogy megint erdőben éjszaka elkezdjen kikapcsolni, és úgy kelljen futnom, mintha tojáson lépkednék :) A legjobb lámpák, mondom ezt úgy, hogy eddig kivégeztünk faterral 2 petzl tikka xp 2-t, és 1 petzl zipka 2-t ( a tikka xp2-t 1 éven belül, mind a 2őt, kivégezte! a zipka csak simán szétesett :) ) túlbonyolított, rossz konstrukció a tikka xp2 drágán, teljesen normálisan lett használva egyszerűen szétkopott a csúszka ablak az elején, napi 1,5 órás használattól), most gyötri a 3.-garist eddig. Én vettem még egy Black Daimond Storm-ot magamnak, ami szerintem rossz időben, ködben gyenge futni, de mérföldekkel jobb, strapabíróbb a petzl-nél(100Lumen), és nem sokkal drágább viszont általánosságban sokkal jobb, és jobb a vízállósága is(ipx7), mint PL a Led lenser-nek(ipx4).

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.01.23. 11:13:49

@H7.2R: Sajnos ez nem villog hátul, azt csak az R verzió tudja. A utazó üzemmódot/stroboszkópot, stb. tudja, és ezek benne is vannak a füzetkéjében, bár némiképp hibásan.

H7.2R 2014.01.23. 11:54:35

Értem. Alapvetően meg vagy vele elégedve? Még én nem használtam, csak kipróbáltam. A h14-ről van tapasztalat, erről még nincs. Esőt bírja? kényelmes a fejen? Van valami negatív tapasztalat, ami rontja számodra a használhatóságát?
süti beállítások módosítása