Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Vödör

2016. március 05. - RabiMiki

Péntek este az egyik szokásos körömön kocogtam Csákvár határában, mikor nagyjából száz méterre előttem felbukkant egy öregember, kezében egy húsz literes fém vödörrel. Átsétált a földút túlfelére, kiöntötte a vödörből a szemetet a bozótos tövébe, majd kényelmeen visszaballagott arra, amerről érkezett.

Mire én odaértem a szemétkupacához, ő pont akkor zárta be maga után a kiskaput a légvonalban nem több mint harminc méterre lévő háza előtt. "Gratulálok!", kiáltottam oda neki jó hangosan, de mindenfajta ízesebb megjegyzés nélkül. Persze az öreg azonnal válaszolt is. "Mi a fasz bajod van?", nézett rám bamba és sértődött arccal. Őszintén meg volt lepve, ez még az esti félhomályban is tisztán látszott rajta. "Mégis, mi lenne?", kiáltottam utána, miközben lassan tovább döcögtem.

Aztán este visszamentem a saját vödrömmel, és az egész kupacot visszaburítottam a kertjébe. Nincs igazság ezen a világon - az öreg nem hallott meg, nem jött ki. Pedig olyan szívesen válaszoltam volna az első, borítékolható kérdésére, azt hogy "Mi a fasz bajod van?".

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr788446916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsákszabi (törölt) 2016.03.06. 19:44:55

Nekem nagyon tetszett a sztori végkifejlete (középtájt még ökölbe szorult a markom), elismerésem a rászánt energiáért! Jó lenne látni az öreg bután meglepett arcát, mikor reggel kibotorkál, és meglátja a kupacot! :D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2016.03.07. 07:07:52

jól megoldottad! :D
szombaton még világosban a fundoklia-völgy felé futottam, egészen szomorú látvány volt, hogy arrafelé az összes rét, bozótos, fás terület illegális szemétlerakó lett, ugyanakkor abban az utcában éppen kint voltak a szelektív kukák, mert elviteli nap volt.

arvus 2016.03.25. 13:21:57

Ez borzasztó! Én is jártam már igy futás, bringázás közben. Szédült ősparaszt kivitt egy fotelt a földút mellé. Visszavinni nem tudtam. Sajnos.

csabant 2016.03.28. 20:36:12

Tegnap vesztem össze egy vén tahóval, aki a Sóstón a patak mellett elsétálva simán beledobta a nylon szatyrot a patakba és még ő hőbörgött, amikor rászóltam, hogy "szedd össze a szemetedet, köcsög", nem értette, hogy mi a bajom vele. Tényleg meg akartam keresni a futás után, de már eltűnt:)

Tke 2016.12.11. 13:03:14

Kicsit megkésve, de ezúton is gratulálok Rabi Miki elszántságához, és a többiek igyekezetéhez. Igazából tele a faxom az idősebb generáció egy részével. Amennyit nyávognak a fiatalokon, olyan felelőtlenek és tahók például környezettudatosság dolgában.
Valamikor augusztusban Bakson vártam a tiszai kompot. Ott egy idősebb fószer a pikápból kiszállva küldte be a műanyag flaskát az ártérbe. Miközben veszekedtem vele, cabrió érkezett olaszos, napszemüveges emberrel. "Hu, bakker, ketten ellenem, lehet, hogy futás lesz." -gondoltam. Kiszállt a macsó, kiderült, magyar volt, megértette helyzetet és ő is neki esett a szeméthajigáló falusi gazdának. Én meglepődtem, és még jobban a pikápos tahó... - nagy jelenet volt:)
Ha nem használ a szép szó és az értelem, akkor föl kell vállalni valamennyit ezekből az ütközésekből. Kapjanak végre jelzést paraszték és kapjanak bátorítást a rendesek.
süti beállítások módosítása