Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Mikulás-futás 2014.

2014. december 07. - RabiMiki

Nem akarok felkelni. Fáradt vagyok és álmos, az ágy pedig olyan jó meleg. Átnyomom az ébresztőt hétről nyolcra. Másodjára két disznó üvéltésére ébredek - a szomszédunk disznót vág. Remek. Ki sem kell néznem az ablakon, hallom az ereszcsatornában zubogó víz hagját. 

Egy sajtos rúd tegnapról, egy banán, egy tejes kávé mézzel. Majd kicsivel több víz, mint amennyi még pont jólesne. Nincs kedvem ehhez az egészhez. Semmihez nincs kedvem. Mosakodás után nagyon szeretnék pólót és melegítőt húzni, de aztán csak magamra rángatom a futós cuccom.

Mi lenne, ha ezt most nem nyomnám? Még sosem futottam ekkorát alacsony pulzuson. Szép kényelmesen körbedöcögném a tavat, csak semmi kapkodás. Jó tervnek hangzik. Könnyűnek, kényelmesnek. Nincs kedvem megfeszülni.

Aztán egyszerre tisztábbá válik az ég. Még az autóm is észreveszi, és átkapcsol nappali belső világításra. Jó reggelt, haver! Kinyitom a tetőablakot, élvezem a friss levegőt. Nem is olyan rossz nap ez.

Mire beállok a parkolóba már kész az új terv. Nem fogok totyogni. A tavaszinál jobb tempót akarok. Nem mondom, hogy jobb időt, mivel most hosszabb lett az útvonal, de mindenképp gyorsabban akarok futni. Akkor 4:59 lett az átlagom, nagy szenvedések árán.

Elkattintok pár képet, dumálok kicsit a Hosszútáv Blog szerkesztőségével, majd elindulunk.

mikifutas1.jpg

mikifutas2.jpg

mikifutas3.jpg

Egy kis összeszokott csapathoz csapódok, pont azzal a 4:50 körüli tempóval haladnak, amivel én is szeretnék. Minden rendben, gyorsan telnek a kilométerek. Mire észbe kapok, már az arborétum felé közeledünk azon a bizonyos emelkedőn. Gyakorlatilag nem is lassulunk. Eddigre már elment a csapat fele, hárman maradtunk ezen a tempón. Az arborétum után ráfordulunk a lejtőre. Két társam nagyon lassúnak tűnik, nem akarják kihasználni a lejtő kínálta lehetőséget. :) Ellépek tőlük. Az M7 alatt futva benyomom a magammal hozott gélt. Meglepően kicsi, csak 20g az egész. 15. kilométer letudva.

Egy perc múlva úgy érzem, mintha tűz áradna szét bennem - működik a cucc. Nem tudok nem gyorsítani. Rohanok Pákozd felé. Rápillantok az órámra: 4:35. Azta...

Janó precíz útmutatással látott el minket a rajt előtt: -Pákozdon arra futtok amerre akartok. Én a tavaszi útvonalat nyomom, kicsit hosszabb, mintha végig kint maradnék az úttesten. Strava második leszek az első emelkedőn. Persze ezt még akkor nem tudom, csak érzem, hogy nagyon jól megy.

Ki balra Pákozdól, valamiért utálom ezt a szakaszt. Tavasszal itt fogytam el. Most nyoma sincs a fáradságnak. Észre sem veszem a felüljáró hupliját. Itatópont. Kérdezem, hogy lesz-e még egy a csónakkikötőnél? Lesz. Oké, akkor nem kérek semmit. Nyomás tovább.

Újabb balos és vissza is értem a déli bringaútra. Erre edzek keddenként. Ismrem az összes fát. Jól jönne már egy kis kóla. Elfutok egy új kilátó mellett, majd odaérek a csónakkikötőhöz. Nincs asztal. Nincsenek előre kikészített poharak. A segítők a sáros parkolóban álló és zárt kocsijuk felé invitálnak. Egyél-igyál! Kizárt, hogy megálljak, kizárt, hogy kivárjam, míg kinyitják és töltenek valamit. Hagyjuk, kiáltom, és megyek tovább.

Legutóbb Velencén ittam, az első pontnál, kb. a 7. kilométeren. Azóta semmi, és kezdek szomlyas lenni. Éhes is. Kellene egy kis cukor. Kellett volna az a pár korty kóla. Öt fölé megy a tempóm ott, ahol a négy alatti futást gyakorlom. Nincs ez így jól. Már olyan kevés van hátra. Elkezdem keményebben nyomni, és csodák-csodájára sikerül. Visszagyorsulok. Az utolsó kilométeren még sikeresen bokáig csobbanok egy pocsolyába. Mondjuk nem nagy gond, már úgyis bőrig áztam.

A célban nincs senki. Senki. Pár ember öltözködik a kocsiknál, de ettől eltekintve cseljes a csönd. Csak az eső esik, de azt már észre sem veszem. Ha jól számolom, kilenecedik lettem. Jól ment. Tök jól. 

Nincs elszálló pulzus, de van negatív split (gyorsabb második fél). Kellene már futnom egy rendes városi maratont.

mikifutas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr416964839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péter Holczer 2014.12.07. 20:58:11

Gratulálok! És leginkább köszönöm az élénk narancssárga útmutatást, amely bár folyamatosan távolodott Pákozdon, de még így is segített, hogy merre fussak (először voltam)! Utána meg már úgyse lehetett eltévedni... (Ha utána már nem előztél, akkor kiszámolom, hogy a 10. lettem :-)).

Péter Holczer 2014.12.07. 21:10:38

Ja, és tényleg nagyon aranyos volt az utolsó frissítőpont :-) El se akartam hinni... :-) Felmérve a helyzetet még csak le se lassítottam végül. Igaz, én előtte dőzsöltem (egy kis banán és víz a terülj-terülj asztalkámról) - meg is jegyezték, hogy "csak ennyi?" :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.12.08. 07:41:21

hogyhoyg nem volt nálad kulacs? én mindig viszem a két kis 1,25-t a kulacstartó övben, amellett, hogy biztonság, melegen tartja a derakamat és nem engedi lecsúszni a futónacit. :)
Január 4. gútai maraton? Oldal közepétől magyarul: www.kolarovomaraton.wbl.sk/5KTM-propozicie----5GVM-versenykiiras-.html

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.12.08. 09:40:27

@Péter Holczer: Én már nem előztem többet, az előttem lévő csősál fejű srácnak vagy 500m előnye volt. De azért ne vegyél mérget a helyezésre. :) Mondjuk nem is igen számít, és a lényeg, hogy elég elöl voltunk. :)

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.12.08. 09:44:02

@rrroka: Az nagyon közel van. Valami tavaszin gondolkodom. Mondjuk Bécs IV.12. Egyre napra rá leszek 40 éves, szép ajándék lenne, és utána ehetnék bármennyi tortát. :)

Péter Holczer 2014.12.08. 10:05:55

Persze, tudom. Végülis verseny se volt :) De mégiscsak futottunk normálisan közel 30km-t, így nagyságrendileg jó volt megtudni, hogy "mire volt ez elég" tegnap. Ugyanakkor tudom, hogy voltak olyanok a mezőnyben, akik bőven megelőztek volna, ha futnak, de éppen mást csináltak (pl. kísértek valakit). Összességében eddigi második leghosszabb futásom volt (Spar 30 után), örültem, hogy végre megkerülhettem a Velencei-tavat. :)
(Ha már írtatok róla, Bécsbe megyek, de csak a felesre - Prágában tervezem először a teljes távot.)
süti beállítások módosítása