Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Öt nap Dánia

2014. augusztus 16. - RabiMiki

Zúzós hetem volt Dániában. A száraz tények: öt éjszaka, két szálloda, két átfesztiválozott este, megszámlálhatatlan megbeszélés, egy családlátogatás, két tüzijáték, öt steak, tizenhat óra alvás, négy repülő, három futás. Most kicsit fáradt vagyok.

Vasárnap este Hétfőn hajnalban érkeztem Sabro-ba. Pár óra alvás után a taxi reggel 7:15-kor várt rám. 21:15-re estem vissza a szállodába, sok órányi konferencia, végtelen mennyiségű kaja és sör után. Aztán elmentem futni egy tizest. Szerencsére még volt némi fény, mivel persze fejlámpát azt nem hoztam.

Másnap reggel újra meló, majd újabb céges vacsora. Utána bejelentkezés a szokásos silkeborgi Radisson Blu szállodába, majd futás a szokásos körömön a Hosszú-tó partján.

silkeborg01_1.jpg

silkeborg02.jpg

Szerdán egy hosszú és unalmas előadás délig, steak, aztán látogatás a főnököm farmján. Sokadjára jöttem rá, hogy imádnék Dániában élni. Elsősorban nem azért mert szép, tiszta, rendezett, nyugodt és gazdag ország, hanem mert itt élnek leginkább olyan módon az emberek, ahogy szerintem is élni érdemes. Azokra a dolgokra figyelnek, azokkal foglalkoznak, amikkel szerintem mindenkinek kellene. Család, birtok, belső béke. Talán nem véletlen, hogy az ország 60%-a rendszeresen fut.

silkeborg03_1.jpg

silkeborg04_1.jpg

silkeborg05_1.jpg

Benyomtunk egy jó nagy tortát, amit a főnököm felesége sütöt, közben szépen sorban végigkóstoltuk az összes saját gyártású likőrjüket. A dánok marhára értenek az édességekhez, annyi szent. Főnökömék egyébként csak a saját maguk által termesztett dolgokat eszik (épp most ültet 3500 almafát), méztől a gyümölcsig mindent megtermelnek. Kivéve persze a húst, amit a szomszédos bio farmról vesznek (évente egy-egy fél marhát és malacot), vagy kilőnek egy-két őzet a földjükön.

A torta után visszagurultunk Silkeborgba, ahol újra kajáltunk. Lazac, bárány darabkák, steak, süti, majd elmentünk az aznap kezdődő silkeborgi fesztiválra. A város minden köztere tele volt emberekkel, mindenféle játékokkal, és persze sörsátrakkal. Három-négy nagyobb sátorból szólt az élő rock, amit a sörpadoknál üldögélő úri közönség szorgos italozás mellett élvezett. Rengeteg ember, fiatal és öreg, nagy csapatok és csendes párok, semmi hőbörgés. És semmi szemetelés. Egyetlen eldobott papírpoharat sem láttam sehol. Igaz, mindenhol volt szemetes.

silkeborg06_1.jpg

Éjfélkor tüzijáték, és egykor már aludtam is. Nem emlékszem mennyit piáltam aznap, de sokat. Futás nem volt. :)

Csütörtök reggel ismét 7:15-kor volt a találkozó a szálloda előtt. Kicsit szét voltam csúszva. Meló délután négyig, délben steak. Taxival vissza a szállodába, majd egy rövid alvás után elmentem futni.

silkeborg12.jpg

Erre a délutánra/estére már nem volt közös program - a kínai és amerikai kollégáim már elindultak hazafelé. Nem is nagyon bántam, legalább volt egy kis időm egyedül mászkálni a városban. Nézelődtem, pár sör mellett meghallgattam pár számot a sátrakban, ettem minden vackot, megnéztem a második tüzijátékot, és kettőkor már aludtam is.

silkeborg07_1.jpg

silkeborg08.jpg

silkeborg09.jpg

silkeborg10.jpg

silkeborg11.jpg

Nem mondom, hogy könnyen ment reggel az ébredés, de valahogy csak sikerült levánszorognom a taxihoz. Billund, Amszterdam, és délután hatra már otthon is voltam.

Most két hétig nem utazom sehová. Aztán pár nap Helsinki, majd röviddel utána újra egy hét Dánia. Mindezek előtt viszont lesz még egy nyárbúcsúztató családi hétvégénk Füreden.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr756608347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása