Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Salomon Pro Skin 3

2015. február 01. - RabiMiki

Több mint két évig használtam az első futós hátizsákom, míg végül több helyen is megadta magát. Szerettem, pedig számomra nem volt épp ideális választás. Persze erre csak akkor jöttem rá, amikor elkezdtem használni. :)

A zsák (vagy mellény, nézőpont kérdése) elsődleges és szinte egyetlen célja a folyamatos hidratálás. Másfél liternyi víz fér a hozzá kapott tömlőbe, ami nekem még meleg időben is elég vagy ötven lötyögős kilométerre. A vízen kívül viszont sajnos nem sok más mehet még bele. Van két picike zsebe a vállpánton (egyik zárható, a másik hálós), két hálós zseb az oldalán, és egy "nagy" rekesz a hátán. Ez összességében pár gélnek, egy telefonnak, egy kicsi fényképezőgépnek, és egy könnyű esőkabátnak elég hely, de ezek is csak nehezen érhető el menet közben.

salomon.JPG

salomon_1.JPG

Hamar rájöttem, hogy nekem nagyon hiányzik elölről két nagy zseb. Jellemzően ez az, ahová két kulacsot szokás tenni. Nekem persze inkább a fényképezőgépemnek illetve mostanság a GoPro kamerámnak lettek volna ezek a zsebek tökéletesek. A Salomonban az oldalsó zsebeket használtam erre a célra, de onnan bitang nehéz volt kivenni, illetve eltenni. Őszintén meglep, hogy még egyszer sem ejtettem el semmit, amit oda szántam.

salomon_2.JPG

A két kis első zseb épp hogy elégy egy kulcsnak és egy gélnek. Utóbbiból jobban szerettem volna többet is elérhető helyen tartan, hogy ne legyen a kajálás ekkora macera. A Vérkörön úgy csináltam, hogy minden ennivalóm hátul volt, egy pedig elől a hálós zsebben. Miután azt megettem, levettem a zsákot, elraktam a kiürült tubust vagy csokis papírt, és betettem a helyére a következőt. Működött, de feleslegesen nehezítette az egész folyamatot, és egyben jó kifogás is volt az evés halogatására. Aminek persze meg is fizettem az árát...

salomon_4.JPG

A tarályhoz jár egy kis hőszigetelő zseb, ami mondjuk túl sokat nem ér, de semmi súlya nincs, és ad némi tartást magának a tartálynak. A tömlő alul fut, ami nagyon jó dolog, sokkal szimpatikusabb, mint a váll felett vezetett megoldás. A cső persze gyárilag marha hosszú volt, jócskán vágnom kellett belőle. A szívóka pont jó méretű és természetesen zárható.

salomon_3.JPG

Amit szerettem benne:

  • nagyon könnyű
  • kényelmes, pólóban sehol sem dörzsöl
  • alig ugrál rajtam
  • mosható
  • hangos síp
  • alsó tömlővezetés

Ahol pedig lehetne jobb:

  • kevés és kicsi zseb, ami közül csak egy zárható
  • a cipzárak hajlamosak beragadni a beléjük száradt izzadságtól
  • a hálós zsebekből nehéz kivenni a tubusos dolgokat
  • kicsit lassú utántölteni
  • a tartály csatlakozója nehezen jár, és nem mindig kattan a helyére elsőre

 

Úgy gondolom, hogy a gyártónak alapvetően igaza van. Ez a zsák főként rövidebb hosszúkra megfelelő, amikor még nem annyira téma a kajálás, és nem is igen szeretnél más bigyót magaddal vinni. Ha viszont, hozzám hasonlóan, te is szeretsz mindenféle kütyüket magaddal hordani, akkor ez talán nem a legjobb választás.

Két év alatt a tartály csatlakozója és a vállpánton lévő kis zseb cipzárja fáradt csak el, pedig sokszor mostam, és az utóbbi egy évben szinte hetente használtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr567129263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.02.02. 14:27:11

Hmmmm. nagyon megbocsátó vagy ezzel a két évvel, ahhoz képest, hogy ez egy harmincezres zsák :) Én valószínűleg éppen iszonyú csalódott lennék a Salomonban .
Az elég hasznos infó hővédelem nem segített sokat. Igaz, hogy annak a zsáknak, amit én néztem tőlük, annak még a csöve is neoprénes (vagy milyen) volt, de pont azért gondolkoztam el rajta egyáltalán, mert nem akartam fagyott vizet szopogatni.
Milyen lesz a következő? Én hónapokig nézegettem, hogy mi legyen, kiváncsi vagyok, hogy valaki, akinek aztán tényleg kell, merre indul el, hogy dönt. (Decathlonost venni nem ér :) )

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.02.02. 18:11:56

@téglánakgyors: Még bírná, a tartáyt pedig amúgy is illene cserélni évente, szóval nem annyira rossz ez.

Nathan Vapor Wrap :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.02.13. 13:24:24

@téglánakgyors: nekem dekás van, imádom! tudom h trail körökben ciki, de asznobizmus is az. :)

@RabiMiki: ezen mennyi jó zseb van elől! persze azért kell legealább ketten futni terepen, hogy "lécci ki tudnád venni a zzelét a háti részből, és berakni ezt a szart a helyére". :)
süti beállítások módosítása