Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Mio Fuse

2015. március 24. - RabiMiki

Hát ez gyorsan ment.

Pénteken megrendeltem, hétfőn átvettem, kedden visszaküldtem. Átgondolatlan, rettentő fapados, és hibás. Itt a hosszabb történet:

Az utóbbi időben elkezdett bizonytalankodni a Polar H6 jeladóm, ráadásul újra kidörzsölte a mellkasom is egy kicsit. Mivel nagyon utálok futás közben pántot igazgatni magamon, így egyre ritkábban vettem fel. Inkább ne legyen mérésem, mint hogy az rossz legyen.

Ezzel párhuzamosan elkezdtem körbenézni HRM fronton, és hamar rá is akadtam a Mio Fuse-ra, ami a korábban már kipróbált Link felturbózott változata. Hogy mivel túrbózták fel? Erősebb antenna, jobb algoritmus, 24/7 aktivitás mérő és egy LED-es kijelző. Tetszett. Megrendeltem.

r0001945.jpg

A Fuse beállítása csak és kizárólag iOS vagy Android eszközökkel lehetséges BTLE kapcsolaton keresztül. Nincs hozzá desktop kliens, sem pedig Windows Mobile app. Szerencsére nekem van egy harmadik generációs iPad-em, így az ingyenesen letölthető Mio Go alkalmazás telepítése után egyszerűen be tudtam állítgatni a szenzort. Aztán fel a csuklómra, és már játszhattam is vele.

Maga a karperec egészen jó. Kényelmesebb mint a Link volt, bár jó nagy és csúnya. Pormágnes. A kijelző fényes, könnyen olvasható. A három érintésérzékeny "gomb" szépen működik, csak nem szabad elfelejteni, hogy a kijelzőnek vízszintesen kell állnia. Minden egyéb esetben a gombok zárolva vannak, a véletlen érintések elkerülése érdekében. Mondjuk ágyon fekve esélyed sincs használni.

Gyorsan megtalálja a pulzust, és a mérés hitelesnek tűnik.

Aktivitásmérőként számolja a megtett lépéseket és elégetett kalóriát. A napi adatok folyamatosan szinkronizálódnak a Mio Go alkalmazásra, ahol két heti anyag fér el, aztán törlődik. Se hosszútávú trend, se hosszútávú cél, se statisztika, semmi. Nagyon-nagyon fapados. Aktivitásmérőként használva nincs HR mérés.

Edzés üzemmódba kapcsolva élesedik az optikai HR szenzor, és a karkötő elkezd ANT+ és BTLE csatornákon sugározni. Az Ambit 3 órám könnyedén felismerte. Próbaképp indítottam is egy edzést. Pár percig sétáltam az irodámban (értsd: helyben topogtam), majd elmentettem. Elkezdett szinkronizálni, majd kifegyott a Mio Go, és soha többet nem sikerült kapcsolatot létesíteni a Fuse karkötővel.

Újratelepítés ezerszer, telepítés másik iPad készülékre sem segített. Úgy tűnik, hogy maga a Fuse ragadt benne a szinkronizációs ciklusban, és képtelen kiszakadni belőle. Írtam a Mio Vevőszolgálatnak, akik még sosem láttak ilyet. Kis keresgélés után persze egy csomó hasonló esetet találtam, pl. az Amazon értékelések között. Senki nem tudta megtörni ezt a ciklust, mindenki visszaküldte.

A furcsa az, hogy a karperec amúgy tökéletesen működik, szépen használható HR szenzorként, csak épp nem tudok rajta semmit állítani. Nem tudom változtatni a HR tartományokat, átállítani az időt, ki- vagy bekapcsolni a rezgő figyelmeztetést, ki- vagy bekapcsolni a folyamatos kijelzést.

Természetesen az első kérdésem az volt a vevőszolgálat felé, hogy hogyan tudnám újraindítani az egységet. Factory reset? Sajnos nincs ilyen funkció. Ha valami beakad az agyába, akkor az úgy is marad. Csudálatos.

Visszavittem a francba, és a Sarkcsillagék kellően korrekten álltak a dologhoz, köszönet érte.

A Mio remek optikai szenzorokat gyárt, de nincs kompetenciájuk egy komplex csomaghoz. Technológiát és/vagy alkatrészt kellene árulniuk (ahogy egyébként részben teszik is), nem pedig kész terméket.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr47299883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása