Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Csak futni

2015. október 12. - RabiMiki

Ez volt a hét, amikor klasszul kipihentem magam a Bakonyi Barangolás 70km-es teljesítménytúrára, amire aztán nem mentem el.

Reggel ötkor ébresztett az óra. Ültem a sötét szobában, és egyszerűen semmi erőt nem éreztem magamban. Nem tudtam elképzelni magam, amint reggeltől naplementéig futok a sáros, hideg erdőben, hogy kétszer is felszenvedem a seggem a Kőris-hegyre, hogy teljesítek 50km-t, majd még egy félmaratont. Nem volt se kedvem, se erőm hozzá. Visszafeküdtem, és aludtam még vagy két órát.

Aztén két napig csak gondolkodtam ezen az egészen.

Arra jöttem rá, hogy az utóbbi kb. fél évben már nem élvezem a futást. Csinálom persze, tolom a szokásos köreimet, része az életemnek, büszkei is vagyok rá, de nem élvezem. Már nem is azért futok, mert élvezem, hanem mert el akarok érni valami konkrét célt (mindegy, hogy mit), ami után majd nyilván egy másik konkrét cél következik. Nem jó ez így. Senki sem kényszerít a futásra, csakis azért kellene csinálnom (ahogy itt jobbra írom is), mert élvezem. Kár, hogy ez már rég nincs így, hogy az öröm helyét átvette valami idióta teljesítménykényszer. Mintha bármi is múlna azon, hogy 3:25-ös vagy 3:35-ös maratont tudok futni, vagy hogy 50, 70, vagy épp 115 km után esek be a célba félholtan, órákkal az elsők mögött.

Kellenek persze a célok, de miért ne lehetne az az első és legfontosabb cél, hogy jól érezzem magam közben? Utána, és csakis után, jöhetnek a kicsit konkrétabb vállalások. Nem baj, ha szenvedni kell értük, nem baj, ha a határaimat kell feszegetni, de soha nem szabadna erre az egészre teherként gondolnom. Mert nem az. Ez a hobbim, vagy mi a szar!

Állítólag Bruce Lee mondta egyszer, hogy egy igazi harcművész nem valamiért él, hanem csak él. Valahogy erre az útra kellene visszatalálnom a futással kapcsolatban. Nem célért, nem számokért futni. Csak futni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr857960504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2015.10.12. 17:53:02

Azert is szeretek ide "jarni" (es neha hülyesegeket irogatni), mert bar rohadt sokat futsz, de soha nem ereztem, hogy muszalybol teszed...
Pihend ki magad, kicsit szakadj el a futas mint napi rutintol, es bizok benne, hogy ujra meg lesz a futas öröme! Superman-nek is kell neha par het pihenö! ;-)

Adriennejudit 2015.10.12. 22:59:41

:) Mi is futunk a barátnőmmel elég rendszeresen. Mindig erdőben. Soha nem mérjük az időt. A pulzust sem. Van, hogy beszélgetünk közben. Van, hogy nem. Olyan is van -gyengébb idegzetűek most hunyják be a szemüket :) - hogy belesétálunk. Van, hogy esik az eső. Van, hogy süt a nap. Olyan is van, amikor sem az eső nem esik, sem a nap nem süt. Szeretünk futni :)!

Ps.: Még soha, egyetlen versenyen sem indultunk….

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.10.15. 07:27:22

Koma, ne csüggedj! :)Fuss ahogy jól esik, keress társakat, akkor nem az időre figyelsz, hanem arra, hogy pont úgy érkezza tócsába, hoyg amásikra menjen az összes víz...! :D

@Adriennejudit: jók a versenyek, egyáltalán nem kell a teljesítménykényszerre gondolni, ha aversenyek kerülnek szóba. A Vértes terepmaraton előtt arra gondoltam, hogy menyire szeretek futni, és milyen frankó, hogy most ezt 6 órán át tehetem... :) kit érdekelt mennyi idő alatt megyek körbe! utólag persze örültem, hogy csak 5:15 kellett, de így tét nélkül minden percét élveztem.

saaby. (törölt) 2015.10.15. 19:33:38

Úgy gondolom, onnantól, hogy elvárással (valami haszonért-célért) végzel egy tevékenységet, megszűnik a gyermeki játékosság. Nézz meg egy kisfiút (ha jól tudom van is belőle). A rohangászás puszta öröméért fut fel-alá, minden cél nélkül, s közben fülig ér a szája! Van mit tanulnunk tőlük! ;)

tripholium 2015.10.15. 19:51:03

Forrest Gump? Nehány éve a fotó, erre most a futás? Jön a bringa?

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.10.16. 08:25:23

@rrroka: Köszi, már minden oké! :) Kár, hogy most be kell iktatnom egy kis technikai szünetet - most jön a kínai utam.
@tripholium: Nem, erről szó sincs. :) A bringázás egyébként nem új dolog nálam, tíz éve még MTB versenyeken is indultam. Csak sajnos a bringázáshoz sokkal több idő kellene, mint ami nekem van.

exilis 2015.10.17. 16:18:12

Valami ilyesmit írtál a fotós blog lezárásában is...

Halasi Zsolt 2015.10.17. 16:26:06

Nem is tudom, hogy kommentáltam-e már nálad, de kezdetektől olvasom a futóblogod (és előtte a fotóst is – merthogy én is fotózok). Te és az akkor 5 éves lányom inspiráltatok a futás elkezdésére két és fél éve – ezúton is köszönet érte. Én tavaly ősz óta hetente egyszer futok, és már kezdetektől fogva mindig máshol. És közben sokat fotózok. Így minden futást nagyon várok, és ünnepként élek meg! Kívánom, hogy találj örömöt a futásban (vagy bármi másban) – és leginkább találd meg önmagad! (Legújabban ide töltöm fel a futó kalandjaimat: futografus.hu/ )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.10.17. 19:53:46

@RabiMiki: akkor jó! és jó utat! :) utána vhol összefutunk...!

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.10.17. 20:41:21

@rrroka: Az Intersport Túranap illetve a Budai Trail szinte fix. Aztán tavasszal pedig tényleg le kellene nyomnunk a VérKört.

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.10.17. 20:42:45

@totorohun: Talán annyi különbséggel, hogy most nem akarok lezárni/abbahagyni semmit. :) Alig várom, hogy hazaérjek Kínából, és újra futhassak.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.10.18. 11:23:57

@RabiMiki: mindkettőn találkozunk, a budain a tervek szerint a rövidebb távon megyek, de teljes gázzal! :) A VérKör okés!!! pont most gondolkodtam, miért nincs 50 és 100 között vmi jó kis verseny olyankor amikor nem sötétedik be délután 5-kor, de még nincs napközben 30 fok sem. kb egy 20km-el bővítette VTM-re gondolok, kéne ilyen.
süti beállítások módosítása