Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

New Balance Trail Minimus MT10 V2 - meghalt

2013. október 02. - RabiMiki

A keddi terepfutásom egészen jól alakult. A vasárnapi 30k-s táv rövidített változatát futottam, benne egy még ismeretlen ösvénnyel. Nagy élmény volt, mivel ez a kb. 2000m hosszú rész enyhén bár, de folyamatosan lejtett, szűk volt és kanyargós, tele sziklákkal és kidőlt fákkal. Pont, ahogy szeretem. :)

Némi kellemetlenséget jelentett, hogy mind a két talpamon, a lábpárnáim alatt, valami nyomott. Olyasmi érzés volt, mint amikor kavics szorul az országúti cipőm talpába. Mivel a Minimusban voltam, így ezt a lehetőséget gyorsan el is vettem, és igyekeztem nem foglalkozni az egésszel. Laza talajon nem is volt gond, alig éreztem, de aszfalton jól kivehetően nyomott. El nem tudtam képzelni, hogy mi a fene lehet az.

Aztán mikor hazaérve felfedeztem, hogy mi bizergálta a lábam tizennyolc kilométeren keresztül, nagyon elszomorodtam.

mt10v2dead.jpg

A cipő talpát, súlycsökkentés okán, nem fedi teljes egészében a kopásálló, kék VIBRAM, csupán elszórt hatszögekként van jelen a sárga, EVA habra hajazó rétegen. A hab puha, a VIBRAM kemény és ellenálló. Úgy tűnik, hogy a hatszögek valahogy elkezdtek belenyomódni a puha habba, kis dombocskákat képezve a cipőm belsejében, a talpam alá. Értelemszerűen ott, ahol a legnagyobb a terhelés: a lábfejem elülső részén, ahová természetes futási stílusban érkezni szokás. Ezek a dombocskák kezdtek el zavarni, és küldték nyugdíjba a kedvenc lábbelim, mindössze 362km után.

Szégyen, mivel ez tervezési hiba. Nagyobb, vagy akár összefüggő VIBRAM réteget kellett volna használnia a New Balance-nak, elkerülendő ezt a fajta benyomódást. Szomorú vagyok, mivel az MT10V2 volt a legkényelmesebb, legdinamikusabb és legszebb futócipőm.

Remélem a hétvégéig megérkezik az utódja.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr325547522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MárkA 2013.10.03. 10:46:45

Szomorú. De talán emlékszel, mit mondtam az én NB cipőmről a Minimusos bejegyzésednél: 600 km után szakad. Azt hiszem ennek a cégnek valóban lőttek nálam, ha ilyen a tervezett vagy nemtervezett elavulás...

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2013.10.03. 19:00:23

@MárkA: Már csak egyet kell aludni, és újra lesz mezitlábas cipőm. :)

MárkA 2013.10.05. 09:15:40

hm. mezítláb. cipó. nincs itt valami ellentmondás? :-P

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2013.10.05. 12:02:53

@MárkA: Szerintem simán lehet mezitláb cipózni. :D
süti beállítások módosítása