Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Az eső és a bokor és a vizespalack

2013. november 04. - RabiMiki

Vasárnap délelőtt hosszú terepfutásra indultam. Az eredeti terv az volt, hogy a korábban már említett 30km hosszú távomat próbálnám meg betenni három óra alá. Egész jól ment, a Gém-hegyen (pár komolyabb emelkedő után) még kényelmesen 6:00 alatt voltam. Aztán leszakadt az ég.

Mostanra minden ösvényt és erdei utat betakartak a falevelek, és a lehulló esőtől szörnyen csúszóssá váltak. Lefelé lassabb voltam, mint felfelé... Hamar rájöttem, hogy nem lesz meg a tervezet szintidő, és ez kicsit elkedvtelenített. Nem örültem az esőnek sem. Hideg tűkként szurkált, rajtam pedig csak technikai póló, tapadós rövidgatya és kézi kulacs volt. Arra gondoltam, hogy bedobom a törölközőt, és a legközelebbi aszfaltcsíkon hazafutok Csákvárra.

Miközben ezen járt az eszem, rájöttem, hogy az elmúlt közel két év alatt még egyetlen egyszer sem adtam fel futást. Soha.

Ez így nagyon tökösen hangzik, de nagyjából tíz másodperc múlva eszembe jutott, hogy sajnos nem igaz. Egyszer már elbuktam.

2012. augusztusában még hosszúnak számított az aznapra tervezett 19km. Külön nehezítette a helyzetet, hogy őrült meleg volt. Épp ezért, végtelen előrelátással, elkocsikáztam a kör feléhez. Oda, ahol a mezőgazdasági út, amin érkezni tervztem, találkozott a műúttal. Az egyik jellegzetesebb bokor tövébe elrejtettem fél liter ásványvizet, PET palackban. Aztán hazavezettem, átöltöztem, és elkezdtem futni.

Tudtam, hogy a víz meleg lesz, de nem különösebben érdekelt. A kínaiak szerint a meleg víz amúgy is jó a gyomornak (és a másnaposságra is, de ez egy másik történet). Tempósan haladtam, tudva, hogy hamarosan nagyokat kortyolhatok a gondosan elrejtett vizespalackból.

Nem kis meglepetésemre, az elágazásnál egy autó állt. Soha nem láttam még ott senkit. Alig telt bele pár másodpercbe, és szembesültem a szörnyű valósággal. Az autós, velem ellentétben, tele volt folyadékkal, és a felesleget nagy, íves sugárban engedte a bokorra. Az én bokromra! A vizespalackomra!

Még három kilométert tudtam futni, mielőtt átváltottam gyaloglásra. Talán dehidratálódtam, talán csak fejben estem szét, nem tudom.

Hát, erre a történetre gondoltam, miközben kereszteztem az első aszfaltozott utat a szakadó esőben. Egyszer kevés a víz, máskor meg sok? Nem lehetek ennyire mazsola! Átkeltem az úton, és futottam szépen tovább az Z- jelzésen. Még tizenhat kilométert. Valahol belül átkattant bennem egy kapcsoló, és elkezdtem élvezni a helyzetet. Nem is annyira az esőt, hanem azt, hogy mennyire nyugodtan tudtam szemlélni az egészet azután, hogy megbékéltem vele.

Meglepetésemre nem is voltam annyira lassú, bár "természetesen" nem lett meg a három órás cél.

30,44km - 878m+ - 3:11:20 - 6:17 - 144bpm

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr965613769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.11.04. 16:04:56

bakker de kemény. én nagyon nem szertek fázni. az esővel nicsn bajom, ha elkezd futás _közben_ esni, de esőben elindulni szinte képtelen vagyok. így jártam vasárnap is, kimentem az erkélyre, megnéztem milyen idő van, hosszú felső, hosszúgatyás helyzetet ítéltem, beöltöztem futósba, és mire kiértem már zuhogott, nagy, hideg cseppekbe és felélénkült a szél. azzal a lendülettel fordultam is vissza. :)

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2013.11.05. 19:39:46

@rrroka: Igen, tényleg könnyebb, ha menet közben ered el az eső. Ez is ilyen eset volt. Mondjuk ma esőben is indultam el, sötétben, fájlámpával. (16,6k - 5:19 - 132bpm) Mázli, hogy még nincs igazán hideg.

Ui.: Köszi a FB reklámot! Majd utalok a megbeszélt módon.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.11.06. 09:33:26

@RabiMiki: oké, a közleménybe majd ír be melyik blogtól jött, mert annyian küldenek pénzt, hogy nem tudom már követni... :D

(a hosszútáv csoport azért lett, hogy megosszunk egymással érdekes posztokat, nem csak a blog FB verziójának szánjuk)
süti beállítások módosítása