Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Költözés - Strava

2014. augusztus 07. - RabiMiki

Kezd elegem lenni a Garmin termékeiből. Mindből. Egy ideje már foglalkoztat a váltás gondolata (az okokról majd lesz egy hosszabb, képekkel tarkított poszt), de a Garmin Connecten tárolt több mint két és fél évnyi adatot sajnálnám hátrahagyni.

Amikor 2012. januárjában elkezdtem futni a Nike+ rendszerét választottam. Szinte pontosan egy évig használtam, de sajnos valamivel Karácsony után meghalt a Nike+ Sportwatch GPS órám. Ekkor váltottam Garminra. A Nike rendszerében lévő edzéseim főbb adatait (és most ne röhögj!) kézzel átmásoltam a Gamin Connect adatbázisába. Két óra alatt meg is voltam vele.

Most viszont két és fél évnyi adatról volt szó, így kellett valami ügyesebb megoldás.

Az alapkoncepció az volt, hogy választok egy márkafüggetlen adatbázist, ahová az épp aktuális sport kütyüm gyártójától teljesen függetlenül tudom töltögetni az edzéseim adatait. Így sokkal szabadabban ugrálhatok a márkák között, sőt, használhatok akár többfélét is egyszerre. :)

Rövidre fogva, a Strava-t választottam. A Training Peaks is tetszett, de annak felülete kicsit talán túl komoly, a Strava játékosabb, modernebb.

Régi adatok szinkronizálása

Van egy teljesen ingyenes megoldás: TAPIRIIK

tapiriik.jpg

A szinkronizálás folyamata igen egyszerű. Megadjuk a jelszavainkat az összes szinkronizálandó rendszerhez, majd rányomunk a nagy kék körre. Ripsz-ropsz, hat óra alatt át is másolt mindent a Strava rendszerébe. Vagy bármelyikből bármelyikbe, a fenti képen látható adatbázisok közül.

Kis kellemetlenség csupán, hogy azokat az edzéseimet, ahol a GPS vétel leállt vagy egy időre kihagyott, csak a GPS track hosszával vette át, hiába írtam át a Garmin Connect-en a valós megtett távot. Nem nagy veszteség.

Új adatok szinkronizálása

A TAPIRIIK némi szerény (2USD) éves díjért cserébe automatikusan szinkronban tartja az adatainkat. Tehát ha mondjuk megjelenik egy új edzés a Garmin Connect alatt, azt pár perc alatt átpakolja a Strava alá. Átvisz mindent. Az edzés összes adatát, nevét, megjegyzés mezőjét, stb.

tapiriik2.jpg

Ha sajnálod rá ezt a kicsi pénzt és/vagy nincs PayPal profilod, akkor a szinkronizálást megtehet manuálisan is, a fentiekben bemutatott nagy kék pöttygombbal. 

Pár napja viszont mindez feleslegessé vált, a Garmin és a Strava végre megállapodtak, és a két rendszer átjárható lett. A Strava UPLOAD gombjára kattintva (jobb felső sarok) láthatóvá válik, hogy melyik rendszerekkel tud autmatikusan szinkronban maradni. Garmin, Suunto, TomTom, Timex... Egyedül a Polar hiányzik a sorból. Klikk a megfelelő márka alatti Get Started feliratra, majd a belépési adatok megadása után már készen is vagyunk.

strava.JPG

A Garmin Connect belépési adatok megadása után kész is a kapcsolat. Pár perccel a mentés után az új adataink megjelennek a Strava profilunkban.

Sajnos a megoldás még nem 100%-os, lenne még mit csiszolni rajta. Egyrészt az aktivitás nevét nem viszi át. Hiába nevezem el szépen a szokott módon a Garmin Connect-ben, a Strava alatt új néven jelenik meg (időpont és település). Másrészt, ha az órád futás specifikus (tehát nem multisport), akkor komoly esélyed van rá, hogy mondjuk egy bringázást is futásnak vegyen át a Strava (mire átjavítanád a sportot, már leszinkronizál), ami a vélhetően elég erős tempó miatt rögtön kizárásra kerül a szegmensgyőzelmekért zajló gigászi küzdelemből.

Amíg ezeket a hibákat valahogy ki nem köszörüli a Garmin, addig szerintem a legjobb megoldás a manuális Tapiriik szinkronizálás.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr726580745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezirap 2014.08.14. 10:56:58

Na, kíváncsi leszek mi lesz a következő eszköz, meg arra is hogy jobb-é lesz mint a Garmin...

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.08.16. 08:05:20

@rezirap: Áááá, fogalmam sincs. Az a baj, hogy a fenix2 papíron marha jó. Mindent tud, amit csak el tudok képzelni, ráadásul mindent úgy csinál, ahogy szerintem logikus. Bármi más (Suunto Ambit, Polar V800, stb.) visszalépés lenne, és mindegyikből hiányzik valami, amit pedig használni szeretnék. Szóval nem tudom... Lehet meg kellene várnom a garmin 920xt-t. Hátha abba újra normális gps csip kerül.

Péter Holczer 2014.08.16. 11:04:37

Szóval a fenix2-vel is lehet küzdeni... Teljesen hasonlókat élek át 4 hónapja egy 620-assal. Illetve immár kettővel, mert a hét elején átestem egy garanciális cserén. Én érdemben csak futok, nekem tökéletes (lenne), ha a leírás szerint MŰKÖDNE valójában is. Nagy öröm, amikor így tesz :-)

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.08.16. 11:19:48

@Péter Holczer: ugyan az a szaros GPS csip van mindkettőben. :(

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.08.26. 13:25:49

@DosaAndras: Bár kétségtelenül a BTLE a jövő (erről majd szeretnék is írni pár sort), de én még maradnék az ANT+ mellett. Nagyon drága lenne váltanom, és nincs is még minden (lásd pl. a bringás fejegységet).
Kivárom, hogy mit lép ősszel a garmin a 910xt utód ügyében. Ha jó GPS egység kerül bele, akkor az lesz a következő, ha nem... Akkor gondban vagyok. :)

tripholium 2014.09.02. 09:28:24

Hát én is kíváncsian várom, hogy mit találsz ami jobb, mert én egy Garmin FR 405-tel szívok immáron 6 éve. A GPS-e még tűrhető, de amit szinkronizálás néven művel a Mac-en az egy kabaré. Eszméletlen szívás, de ha finoman akarok fogalmazni, akkor is legfeljebb a felhasználói gyötrelem csúcsának nevezném a felhasználói élmény analógiájára.
süti beállítások módosítása