Felfelé gyenge vagyok, lefelé meg gyáva

Itt futok

Ismét HRM gondok

2014. október 18. - RabiMiki

Valami nagy rosszat tehettem előző életemben. Más magyarázata ugyanis nem lehet annak, hogy sehogy sem akar nálam normálisan működni a szívritmus mérés. Mikor egy évnyi futás után végre kaptam egy megfelelő HR pántot az akkori NIKE GPS sportórámhoz, az óra az első szívritmusméréses futásom alkalmával elpusztult. Után jött a Garmin, aminél a pánt két véres csíkot koptatott a mellkasomba. Négy hónap alatt múlt el a nyoma. A jeladót megtartva átálltam Polar pántra. Ez működött is, míg meg nem halt. Kétszer bő egy év alatt. Kipróbáltam a Mio Link optikai szenzort is. Nem igazán vált be. Valamiért nem tudom kiverni a Gyaloggalopp "leégett, összedűlt, aztán süllyedt el" mondatát a fejemből. :)

Szóval a Nike/Polar, Garmin és Mio után jött a negyedik - a Suunto. Persze, hogy nem működik ez sem tökéletesen!

hrm-01.jpg

Pár napja azt vettem észre, hogy minden különösebb ok nélkül bizonyos futásaim alkalmával az óra néha-néha rettentően magas (kb. 170) pulzust mér, majd visszaáll arra a szinte, amit normálisnak gondolnék. Más alkalmakkor semmi baja nem volt. Ha épp rossz kedve volt, akkor ilyet produkált:

hrm-02.jpg

hrm-03.jpg

Személyes kedvencem ez a lenti gyorsító futás, ahol kb. negyedórányi bemelegítést követően futottam egy gyors 2000m-t, majd kis pihenő után 1000m-t. Amit azt a görbe mutatja, sikerüt már a bemelegítés első pillanatában is a maximális pulzusértékem (elméletileg 181bpm) felettit mérni. Ügyes...

hrm-04.jpg

Itt történt, hogy míg a bemelegítés utáni rövidke pihenőidőm alatt fejcsóválva figyeltem az órámon megjelenő szívritmusgörbémet, megfogtam a mellettem lévő közlekedési táblát. Nagyjából 2 másodperc alatt minden a normális szintre.

Hoppácska! Földelés!

Olvastam már arról, hogy száraz időben a technikai pólók fel tudnak tölteni bizonyos HR jeladókat, de még sosem tapasztaltam. Kicsit rákeresve a neten azt találtam, hogy közel sem én vagyok az egyetlen, aki erre panaszkodik a Suunto szenzorok esetén. A gond az, hogy erre nem nagyon van megoldás. Ha szerencsém van a póló anyagával, akkor megúszhatom, de még akciós árakon is drága játék ezzel kísérletezni. Arra már rájöttem, hogy a két kedvenc Adidas pólóm kimondottan rosszul hat a szenzorra.

Mivel nem túl drága, úgy döntöttem, hogy kipróbálom a Decathlon olcsó BTLE szenzorát, hátha az jobban működik. Már az első futás után láttam, hogy nem ez lesz a jó megoldás. Bár nyoma sincs a feltöltődéses jelenségnek (pedig a fentivel azonos pólót használtam), de a szenzor nagyon lomha, néha szakadozik a jel, és a pántja már a tizedik kilométer környékén kikezdte a bőrömet. A végén már eléggé fájt, így valószínűleg rossz helyre húztam, ezért lett a végén még a "normálisnál" is bénább a görbe.

hrm-06.jpg

Bár a patentek távolsága megfelelő lenne, a jeladó hátuljának kialakítása miatt lehetetlen Polar pánttal használni. A saját pántja ez alatt a másfél óra alatt pedig gyakorlatilag tönkrement. Semmiképp ne vegyetek ilyet!

Mivel másnap elég párás volt a levegő, ami állítólag a legjobb védekezés a statikus feltöltődés ellen, így újra a Suunto szenzorral mentem el futni a szokásos csütörtöki tempó körömre. Nem lett sokkal jobb, mint korábban, bár ezúttal inkább negatív csúcsok keletkeztek.

hrm-05.jpg

Érdekes, hogy az első egy hónapban semmi jelét nem láttam ennek a problémának. El nem tudom képzelni, hogy mitől, de sajnos lehet, hogy valami feladta a szenzorban a harcot. Természetesen cseréltem benne elemet, nem segített semmit. Ezt a fajta pántot külön még nem lehet kapni, csak a jeladóval együtt, így ezt a hibalehetőséget nem tudtam kipróbálni.

Akármi is a baja, kritikán aluli, hogy egy hónap után kifeküdt. Kellett egy működőképes alternatíva, így a nem túl bőséges hazai BTLE szenzor kínálatból a Polar H6-ra esett a választásom. A már jól ismert és bevált SoftStrap pántot használja, könnyű, minőségi. A méretarányok jobb érzékeltetés érdekében mellé állítottam egy lila szárnyas pónit.

hrm-07.jpg

Gond nélkül kapcsolódott az Ambit3 órámhoz, így gyorsan el is vittem egy hosszabb erdei körre a Vértesbe. Az első eredmények bíztatóak.

hrm-09.jpg

Talán az elején az a 154-es csúcs kicsit túlzás, de máskülönben minden jónak tűnik. Természetesen a Polar H6 közel sem olyan okos, mint az új Suunto szenzor - nincs benne memóra. Ellenben működik, ami kellemes változás az elmúlt időszakhoz képest. Remélem, hogy most ezzel egy időre lezárhatom a szívritmusmérés témakörét.

hrm-08.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ittfutok.blog.hu/api/trackback/id/tr226789541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.10.19. 09:59:46

lehet, hogy belédépítettek valami a háttérhatalmak, az zavarja a jelet! :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2014.10.19. 19:29:26

Ez az a poszt, amit nagyon nem vártam, mert pont azt mondtam magamnak legutóbb, hogy ha a második polar öv is meghal, akkor suuntora váltok... (egyelőre még bírja) Ez nagyon kiábrándító.
Valami ekg gél nem segítene ezeken a dolgokon amúgy? (izzadsz te rendesen?:-)

tripholium 2014.10.19. 21:20:03

Merino poló nem segít? Hátha ha az nem tölt. Tudom, azzal még drágább kísérletezni, mint a technikaikkal és az izzadságot sem vezeti el olyan jól, de legalább nem tud büdösödni, még akkor sem ha 8-10 alkalmanként mosod csak...
Nekem az Icebreaker a kedvencem. Abban futok, síelek.

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.10.20. 09:21:50

@téglánakgyors: Sajnos ez nem a bőr-pánt kapcsolaton múlik, azzal szerintem nincs gond. Egyszerűen csak a műanyag póló a folyamatos mocorgás közben feltölti a jeladót.

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.10.20. 09:23:55

@tripholium: Van egy ilyenem (hivatalosan asszem aláöltözék), de még nem próbáltam futni benne, mivel nekem teljesen beváltak a technikai dolgok. Ráadásul nyáron nem is lenne túl jó ötlet. :) De ha hazaértem párnapos utamról, a közszolgálatiság jegyében ki fogom próbálni, és beszámolok róla. :)

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.10.20. 09:27:16

@téglánakgyors: Jajj, ez lemaradt... Szerintem nyugodtan vegyél Suunto-t, csak a HRM nélküli kiszerelésben, és használd valamelyik bevált jeladót a sajátjuk helyett. Mondjuk Garmint az első két generációhoz, vagy a Polar H6-H7 páros valamelyikét a hármashoz. Olcsóbbak is, mint a gyári.

tripholium 2014.10.20. 15:20:22

A tiszta merino a reklám szerint nyáron hűt, télen fűt, bár ezen tulajdonságai elmaradnak a technikaikétól. Vannak egész vékony változatok is (mint pl. amilyeneket én is vettem), viszont hiába eszméletlen vékony, még úgy is mocskos drága. Drágább mint a jófajta márkás műszálas, de nem legalább BÜDÖSÖDIK és ez az én érzékeny orromnak megfizethetetlen, mert attól nagyon rosszul tudom magam érezni. És hát lehet hogy nem is elektrosztatizál.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.10.20. 15:58:13

@tripholium: hm, nekem egyik sima 100% poliészter pólóm sem büdösödik. nem lehet h öblítőt használsz a mosáshoz, ami eltömi a lyukakat, amitől aztán büdösödik a cucc? :) mi egy fél deci ecettel mossuka technikai cuccainkat, és soha semmiben nem marad benne oroszlánszag, pedig tudok izzadni rendesen. :)

tripholium 2014.10.20. 21:23:13

@rrroka: Kösz a tippet, de akkor büdösödik ha nem mosom :-). Ha mosom, akkor nincs szaga. Az az egy gond, hogy lusta vagyok minden futás után mosni, a merino meg simán kibír 8-10 alkalmat is mosás nélkül (többet még nem mertem megpróbálni, de lehet hogy azt is bírná)

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.10.21. 14:10:36

@tripholium: @rrroka: Lennétek csak most Dániában! Egyfolytában esik, így tisztább és illatosabb vagyok a futás végén mint az elején. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.10.21. 14:29:18

@RabiMiki: 5 kirvela vége előtt fejedre borítazs egy kis sampont... :D

Patt Garrett 2015.03.22. 12:39:23

Két és fél hónaponként én is kukázhattam egy-egy Garmin Premium pántot. Már a harmadik szolgál nálam, de már ez is össze-vissza mér :/

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.03.22. 18:41:33

@Patt Garrett: Holnap itt a Mio Fuse. Meglássuk az hogy válik majd be...

saaby. (törölt) 2015.05.14. 16:33:16

Szia Miki!

Megkaptam szülinapra a Suuntomat, viszont első alkalommal elszakítottam a pántot...a gumin zárványszerű izé látszik, szerintem gyári bibi, viszont nem hazai beszerzés.
Ha nem ébred ellenállhatatlan vágy benned rendszeres nézegetésére, nem eladó a Suunto pulzusmérő pántod? :)

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.05.15. 22:32:27

@saaby.: Szia!
Először is dupla gratulációm! :)
A pántot viszont megtartanám, uszós terveimhez.

saaby. (törölt) 2015.05.16. 05:05:07

@RabiMiki: Köszi! Ezzel a negyvennel még vártam volna...
Pántot rendelek, egy kérdés, ahogy látom kipróbáltál már mindent ebben a műfajban:
A comfort belt érdemben kényelmesebb a hagyományos merevebb gumipánt+szövet hátsórész kombónál?

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2015.05.17. 21:14:27

@saaby.: Igen, számomra sokkal kényelmesebb.
süti beállítások módosítása